מהי התרופה לקורונה?

שאלה חשובה. אולי הכי חשובה. וירוס קטן נכנס לחיינו ומחק את כל מה שהכרנו. גם לא בדיוק ברור למה. הרי האנושות חוותה מגיפות הרבה יותר חמורות ועם הרבה יותר קורבנות. לעומת זאת המחלה הזו הופיעה בו זמנית בכל רחבי העולם והשביתה את כולו. ממש כמו איזה סרט אפוקליפטי

מה באמת קורה? נראה שכל החוקים שאנחנו מכירים משתנים. המשברים ברחבי העולם מעמיקים בכל תחומי החיים – מאסונות טבע גדולים, שינויי מזג אויר, מהומות בחברה האנושית. ממש התמוטטות של מערכות החיים. אף פעם בעבר לא היה מצב כזה בעולם, בו זמנית ובכל תחומי החיים. הכל בגלל וירוס קטן?! לא כל כך הגיוני. 

נכנסנו לזמנים חדשים. תמה התקופה שבה הטבע מתייחס אלינו כילדים מפונקים המשחקים בעולם כאילו הוא ארגז חול, שוברים  צעצועים, מרביצים אחד לשני בלי שום הגבלה. גדלנו, התפתחנו וכעת המערכת דוחקת בנו להתנהג בהתאם. אנחנו לא תיירים בעולם הזה, וגם לא השליטים – אנחנו חלק ממערכת גדולה ושלימה הנקראת מערכת הטבע. מערכת אחת שכולם בה קשורים ותלוים אחד בשני ולכן מתנהלים בהתחשבות, אחריות והדדיות. כל אחד לוקח לפי צרכיו ונותן כפי יכולתו. ללא גרימת נזק או כוונה להרע. זהו חוק הטבע הראשי – חוק הערבות. כל הקיים נתון למרותו, גם אנחנו. 

כמו שכולנו יודעים, זו לא הדרך שבה אנחנו מתנהגים. לא לכדוה"א ובטח שלא אחד לשני. אנחנו חיים בניכור, בניצול הדדי, במחסור,ייסורים ומאבק הישרדות תמידי. גם בטבע ישנם מאבקי הישרדות אבל ההרגשה היא לגמרי אחרת, כי היחסים הם אחרים, וזה בדיוק מה שהטבע מנסה לעזור לנו לשנות ולאזן כעת. הקורונה היא סימפטום למחלה. כמו שמחלה בגוף האדם מעידה על בעיה רגשית בו, כך הקורונה מעידה על חוסר האיזון באנושות. היא סמן לטיב היחסים והקשרים המקולקלים בין האנשים. 

מי כמונו בארץ מבין ומרגיש זאת. כל שיחה עם אדם היא עילה לוויכוחים, מהרשתות החברתיות כמעט עולות להבות מרוב כעס ושנאה, כל אינטראקציה מלאת מתחים, אפילו עם האנשים הכי קרובים. כל האנרגיה הזו, כל המחשבות הרעות על אנשים אחרים הכל מתנקז לסימפטומים חיצוניים. הקורונה, אסונות הטבע – הכל בגללנו. אולי בגלל זה יש אנטישמיות? https://www.kab.co.il/antisemitism/ . המחשבה היא הכוח החזק ביותר במציאות, בדיוק כמו שכוח האטום וחלקיקיו הנעלמים הם החזקים ביותר בעולם החומר. על כן, מרפא לקורונה, כמו גם לכל מערכות חיינו הקורסות, נמצא בינינו. אין לנו ברירה אחרת אלא להתקרב, לחשוב מחשבות טובות ולבקש שיהיה טוב, לכולם, בהתחשבות וערבות הדדית. אם נעשה זאת נהפוך לחלק חיובי בטבע, וכוח החיבור החיובי שבטבע עצמו יסייע לנו להשתנות ונתחיל לראות בריאות, ברכה ושפע בכל מערכות חיינו. זה אפשרי ואנחנו חייבים להתחיל בתהליך ולראות איך מחלה תתהפך למתנה הכי גדולה.