מתכון לזוגיות טובה

האנושות הגיע לתקופה שהרצונות ליהנות או במילים אחרות הרצון האגואיסטי של כל אדם הגיע לשיא התפתחותו. זה אומר שאין מנוחה לאדם לרגע אחד, כל הזמן מתעוררות בו רצונות למימוש בכל רמה אפשרית.

כאשר בני זוג רוצים לחיות חיים משותפים, נוצרים פערים בציפיות שלא ניתנים לגישור, מה שמביא בסופו של דבר לגירושין. יש ילדים, אין ילדים, לא משנה לי. אני לא יכול לחיות דקה נוספת עם בן הזוג.

צריך קודם כל להכיר את הגורם המרכזי האחראי להרס מערכות יחסים. אז אמרנו אגו. נוסף על כך בעולם המודרני, כל אחד בוחן את האחר לא לפי צרכיו הטבעיים אלא לפי תבניות וערכים שספג מהמדיה, מהתקשורת וכיוצא בזה. הדמויות המעוצבות בהוליווד מספקות לנו סרגלים מדומים לאיתור שותפים לחיים.

איך שלא יהיה, ניקח כמקרה בוחן שני בני זוג מוצלחים במיוחד, כאלו שהחיים האירו להם פנים. חכמים, מלומדים, רגישים, קריירה טובה, בית יפה, כל מה שרק אפשר לחלום. כמה זמן תחזיק האהבה שלהם אחרי החתונה? חצי שנה, שנה, שנתיים? החיים מוכיחים שגם לדבר הכי טוב בסוף מתרגלים. כמה שלא מנסים לתחזק: נופש, חופש, בילויים, סדנאות, טיפולים, בכל זאת האדישות לבני הזוג גוברת והם מתרחקים מלבנו. 

אז מה עושים? איך אפשר לעורר את האהבה, לחדש, להחיות, לחמם אותה?  אז נאמר כך שאהבה היא כמו חיית מחמד שמגדלים בבית. צריך כל הזמן להאכיל אותה, אחרת היא לא תחיה. את האהבה מאכילים בוויתורים, במאמצים להתעלות מעל האגו הפרטי שלי, כדי לקבל את האחר.

תרגיל מעשי ראשון בחימום האהבה נוא להראות אחד לשני עד כמה אנו משתדלים לעשות טובות זה לזה, דווקא במקומות שבהם ברור שלפי טבענו איננו רוצים בכך. למרות ההתנגדות הטבעית אנחנו עושים זאת ואפילו שמחים על כך שיש לנו הזדמנות להתגבר על האגו למען קשר עם בני הזוג. לוותר לאחר ולעשות זאת בשמחה.