עבודה באילת לפני ואחרי הקורונה

העיר אילת נחשבת במשך שנים לאחת הערים עם אחוז התיירים הגבוה במדינה, בכלל אם ישנה עיר שנוכל להשוות אותה לאיזה שהוא "אי" מרוחק משאר המדינה שאפשר לברוח אליו ולתפוס קצת שקט, אפשר להגיד שה"אי" הזה יהיה אילת. אם נוסיף לכך שהעיר אילת נחשבת למרוחקת ובעיקר עיר תיירות (בשונה מתל אביב), נוכל להבין גם את חי העבודה שם שהשתנו מאז תחילת מגפת הקורונה. אבל איך הייתה התעסוקה באילת לפני הקורונה ואיך היא היום? הכל במאמר הבא.

אבטלה גבוהה

מגיפת הקורונה הביאה לסגירת רוב המלונות ושירותי התיירות השונים, כמו הקניונים המסעדות ושאר האטרקציות של העיר אילת. הדבר הזה הביא איתו למימדי אבטלה גבוהים בעיר התיירות, כך יצא שאם לפני מגפת הקורונה רוב האוכלוסייה עבדה בעבודות שירותיות כמו במסעדות ברים וכו.
כיום מוצאים עצמם ללא עבודה כשרוב המסעדות עדיין סגורות וגם רוב גדול מבתי המלון סגורים בפני תיירות פנים וחוץ. לידיעה כיום מספר המובטלים בעיר אילת מטפס קרוב לשבעים אחוזים.

עובדים זרים

 את רוב העבודות השירותיות של בתי המלון כמו מלצרים, שירות חדרים, כביסה ומטבח תפסו עד לפני תקופת הקורונה עובדים זרים. חלקם היו מירדן וחלקם היו  ממזרח אירופה ואסיה.
עם תקופת הקורונה והרצון להשאיר את סקטור התיירות בחיים, הפכה ממשלת ישראל את אילת ל"אי ירוק" ובכך הצליחה להתיר את החזרה של עולם התיירות, אבל באותה נשימה אסרה כניסה של עובדים זרים.

אי ירוק של בדיקות

אבל עם המאמצים של הממשלה להוריד את מפסל המובטלים מסתבר שלא כל התושבים באילת רוצים לעבוד בבתי מלון, נוסיף לזה את המחסור בעובדי שירות בתי המלון שבאילת וכך יצא שמפלס האבטלה לא יורד ושוק התיירות עדיין לא בשל לחזרה. לנוכח המצב הזה חלק ממלונות באילת מציעים כיום משרות אטרקטיביות לעובדים חדשים, כמו מגורים ושירותים סוציאלים עם משכורות לא רעות. מאמצים אלו נעשים על מנת למשוך עובדים למשרות שנותרו ריקות ולנסות ולהניע את עיר התיירות.

סיכום
מומלץ מאוד לעקוב אחר מודעות דרושים באילת אתר "סחבק" כי על אף הסגרים ותקופת הקורונה המאתגרת, נעשים מאמצים גדולים בכדי להחזיר את משק התיירות באילת לחיים ובמצב כזה של גיוס עובדים כל כך רחב, כולם יכולים לצאת מרווחים. לכן אם אתם מחפשים אחר עבודה חדשה ולהנות גם מהשלווה שאילת יכולה להציע עבורכם, דעו שהתקופה שלאחר הקורונה תהיה בחירה מעולה עבורכם!