חוכמת הקבלה למה עכשיו?

אנחנו חיים בתקופה מאוד מיוחדת. מספיק להסתכל על נתון אחד בכדי להבין את גודל השינויים שקורים בתקופותינו – במאה שנים האחרונות אוכלוסיית העולם הכפילה את עצמה. מארבעה מיליארד לשמונה מליארד. זה שינוי שמשפיע על כל תחום בחיינו. מגורים, מזון, כלכלה, אקלים, רפואה וכו'. קצב החיים השתנה, תוחלת החיים עלתה, נראה שעוד לא הספקנו להפנים את השינויים הגלובלים. קשה לחשוב על החיים הישנים ללא טכנולוגיה, חשמל או אינטרנט. נראה כי האדם הישן חי בסוג של הקפאה, בגדילה מבוקרת ואילו היום הכל גדול יותר, מהיר יותר, גס יותר. סף הגירוי עלה. חוכמת הקבלה מתארת את הקפיצה הזו כקפיצה של האגו.

איזון עם הטבע

המנוע התפתחותי הגיע לרוויה ובאמת בחודשים האחרונים מאז התפרצות הקורונה נראה כי "הסדר הישן" לא עובד. הקורונה סגרה אותנו, גרמה לנו להתחיל לחשוב איך ממשיכים מכאן? חוקרים ומדענים סוברים כי אם נמשיך בצורה הישנה האגואסטית, אנחנו נרוקן את הטבע תוך 50 שנה. כיום ישנם נזקים בלתי הפיכים – האמזונס שהמדענים קוראים לו "הריאות" של הטבע ספג פגיעה רצינית, התחממות כדור הארץ, הפשרת הקרחונים, שריפות,הצפות וכו'. כל אלו סימנים שהטבע אומר לנו עד כאן! אי אפשר להמשיך יותר בצורה הישנה. צריך "לחשב מסלול מחדש".

חוכמת הקבלה מתארת את הפרט כחלק מכלל וכל האנושות כחלק מהטבע הכללי – דומם, צומח וחי. על פי חוכמת הקבלה רק לאדם יש יכולת לפעול בצורה אגאוסטית, כמו תא סרטני בגוף האדם ורק על האדם יש חובה לתקן את יחסו לזולת ולשאר חלקי הבריאה על ידי תיקון עצמי ותיקון כללי יגיע להיות ראוי להיקרא "אדם" מלשון דומה לעליון. כמו שכתוב בספר הזוהר – http://nordbohemiacanis.com

על פי יחסנו כיום לטבע ולבני האדם בכללות אנחנו עדיין בגדר דרגת חי. את התואר להיות אדם אנחנו צריכים לרכוש. אנחנו צריכים ללמוד מהי תכונת ההשפעה כמו הבורא המשפיע. כותב "בעל הסולם" בכתבי הדור האחרון: "הדבק במידותיו, מה הוא רחום", דהיינו שנשנה את המידות שלנו שהם רצון לקבל (האגו) ונרכוש אצ מידות הבורא שהן רצון להשפיע. בזה אנחנו באים למטרה להדבק בו שהוא השוואת הצורה. מה שאדם עושה לצרכי עצמו בהכרח, דהיינו בשיעור מינימום המוכרח לקיומו ולקיום משפחתו, זה אינו נחשב לשינוי צורה, כי ההכרח לא יגונה ולא ישובח. זהו הגילוי הגדול שלא יתגלה בכל שלמותו אלא בימות המשיח וכאשר יקבלו הלמוד הזה אז נזכה לגאולה השלמה."